No War - No Refugee
No NATO - No Refugee

Country Information

Here you find background information on Guinea, Iran, Kurdistan, Türkei.

You are here

BELLEVUE'DE SINIR DIŞILARI PROTESTO

23.12.2012

Belleuve'de Afganistanlı mültecilerin sınır dışı edilmelerine karar veren resmi binanın önünde bir protesto eylemi düzenledik. Belleuve, direniş çadırlarımızın bulunduğu Oranienplatz'a biraz uzak bir mesafede bulunuyor. Pankart ve ses aygıtlarını önden bir araba ile eylem yerne gönderdik. Biz de topluca tanvaya binerek gittik. Yanımıza bayrakları almıştık.

Artık alışkanlık haline getirdik. Eylem yerine ulaşıncaya kadar geçtiğimiz yollarda ve tren istasyonlarında sloganlar atarak fiili eylemler gerçekleştiriyoruz. Bu sefer de öyle yaptık. Bindiğimiz otobüs ve ttenlerde de slogan ve türkülerimizi haykırıyoruz.

Eylem yerine vardığımızda arkadaşlar pankartları uç uca bağlayıp resmi binaya karşı yöneltmişlerdi. Polis, pankartların olduğu alanı kuşatmıştı.

Eylemden önceki günde epeyce kar yağmıştı. Yerlerde kar vardı ve hala kar yağışı devam ediyordu. Eylem yerine bilgisayar ve slayt gösterisi için bir sahne oluşturulmuştu. Sendikaya ait olan bir büyük araba bu iş kullanılmıştı.

Bir yandan Afganistan'daki Nato bombalamalarında oluşan vahşet görüntüleri ekranda görünüyordu bir yandan da biz Nato saldırılarını ve sınır dışı edilmeleri protesto eden sloganlar atıyorduk.

Kar yağışı ve fırtına eylem yerindm bekledikçe üşümemize yol açıyordu. Ama bir süre sonra buna da bir çözüm bulduk. Müzik eşliğinde hem dans ediyor hem de slogan atıyorduk. Böylece üşüyen ayaklarımız ve bacaklarımız bir süre sonra ısınmaya başlamıştı. Bu eylem bir kaç saat sürdü. Epeyce üşüdük ama bir yandan da neşelendik.

Eylemi akşam karanlığı çökerken bitirmeye karar verdik. Gene malzemeleri araba ile gönderdik ve biz de trene binerek geri döndük. Trende şarkılar söyledik ve fısıltıyla devrimci sloganlarımızı söyledik. İçeride bulunan insanlar bunu ilginç buldular ve bize desteklerini ifade ettiler. Onlara bildirilerimizi ve gazetelerimizi dağıttık.

F Tipi Film'i İzledik
Eylem gününün akşamı da yeni çıkmış olan ve henüz sinalarda oynamaya başlamayan F Tipi Film'i izlemeye gittik. Bizim direnişimize destek veren bir milletvekili arkadaş bir kaç gün önce aramıştı ve birlikte bu filmi izlemeye gitmek için sözleşmiştik. Milletvekili davetliydi biz de onun misafiri olarak filmi izlemek için salona girdik.

F Tipi Film'in biletlerinin önceden tükendiği yazılmıştı. Büyük sinema salonu tamamen dolmuştu. Filmin yönetmenleri de bu gala gösterimi için gelmişlerdi. Grup Yorum, filmin yapım ve düzeğnleyicilerindendi ve onlar da gelmişlerdi.

Film başlamadan önce Türkçe ve Almanca olarak 19 Aralık'ta Türkiye devletinin hapishanelerdeki devrimci tutsaklara karşı gerçekleştirdiği katliam operasyonunu anlatan bilgilendirme konuşmaları yapıldı.

F Tipi Film'i dokuz yönetmen yapmışlardı. Önce her yönetmen onar dakikalık bir film yapmışlardı ve sonrasında da bu parçalar birleştirilerek uzun metrajlı bir film ortaya çıkmıştı.
Film F Tipi hapishanelerdeki günlük yaşamı bütün yönleriyle yanısıtmaya çalışmıştı. Ayrıca arada bir yaptığı göndermelerle katliam operasyonlarının nasıl gerçekleştirildiğini anlatıyordu. Film oldukça ağır bir havada geçiyordu. Bazı sahneler fazla uzatılmış gibiydi. Ancak izolasyon zaten ağır ve aynı şeylerin yaşandığı bir gerçekliktir.

Ancak filmle ilgili değerlendirme yapmak bu yazının konusu değildir. Film genel olarak F Tipi hapishane gerçekliğini ortaya koyuyordu. Deneyimli yönetmen ve oyuncuların olması filmi başarılı kılmıştı.

Bir kez daha hapishane yıllarımızı yaşamış gibi olduk. Direnişte yitirdiğimiz arkadaşlarımız gözümüzün önünde canlandı.

F Tipilerini tanımayanlar filmdeki sahnelerde ne anlatılmak istendiğini tam olarak anladılar mı diye düşündük filmi izlerken. Ama F Tipi hapishaneleri içerden tanıyanlar için her şey gayet açık anlışılabiliyordu.

Bu gün direniş çadırlarımızdaki bilgilendirme çadırının içinde nöbet tutarken bir grup insan geldi. Yanlarında yaşı genç olan bir karaşın arkadaş vardı. Bu arkadaş yedi gün içinde İtalya'ya sınır dışı edilecekmiş. Aile bu insanı almış ve bizim direniş çadırlarımıza getirmiş. Gerekli komiteleri harekete geçirdik ve bu duruma bir çözüm bulmak için harekete geçtik. Kar ve soğuk sayesinde karnımız iyice acıkmıştı ama bu sırada direniş çadırımıza iki kadın geldi ve bize yemek getirmek istediklerini söylediler. Aramızda espriler yaptık ve imdada yetişen köfte ve diğer etli yemeklerle ilgili hikayeler anlattık. Artık etli yemek ya da vejeteryan ve vegan olmakla ilgili espriler yapabiliyoruz. İnsanlar bir birlerine saygı göstermeyi artık öğrendi.

23.12.2012
Turgay Ulu
Berlin

Local group:
Language:

Der Kampf von Flüchtlingen braucht Geld!

Die Karawane ist maßgeblich auf Spenden angewiesen. Unsere Organisation besteht überwiegend aus Flüchtlingen, die (wenn überhaupt) nur über sehr geringe finanzielle Mittel verfügen. Aus diesem Grunde haben wir 2008 den „Förderverein Karawane e. V.” gegründet. Unser Verein ist als gemeinnützig anerkannt und kann deswegen auf Wunsch Spendenquittungen ausstellen, so dass sie steuerlich absetzbar sind. Wenn bei der Überweisung die Adresse mit angegeben wird, verschicken wir die Spendenbescheinigung automatisch spätestens am Anfang des Folgejahres.